Mioona-verkkokaupan toimitusehdot
Voimassa 1.11.2018 alkaen

YLEISET EHDOT

Yritys: Mioona

Ly-tunnus: 2914082-4

Katuosoite:Tiilenpolttajankuja 6, 01720 Vantaa

Sähköposti: info@mioona.fi

Puhelinnumero: 041-5223037

 

Nämä ehdot ovat Mioona-verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Mioonan ja kuluttaja-asiakkaan välillä. Mioonan verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa asuvat 18-vuotta täyttäneet kuluttaja-asiakkaat. Yritysasiakkaita pyydetään ottamaan yhteyttä info@miiona.fi

Tuotteet tilataan Mioona-verkkokaupan ostoskorin kautta.Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Tilauksien noutoilmoitukset lähetetään tilaajan antamaan puhelinnumeroon tekstiviestinä.

Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä asiakasta sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot  ”Olen lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot”-kentässä merkitsemällä rastin asianomaisen kohtaan.

Verkkokaupan sivuilla olevat kuvat voivat vähäisessä määrin poiketa esimerkiksi värisävyn osalta koska kysymyksessä ovat yksilöllisesti valmistetut tuotteet.

VERKKOKAUPPATUOTTEIDEN HINNAT

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät toimituskulut tavanomaista toimitustapaa käytettäessä. Mikäli asiakas toivoo esimerkiksi pika- tai muuta kalliimpaa toimitustapaa, vastaa asiakas lisäkustannuksesta.

Mioona pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Mioonaa.

TILAUSVAHVISTUS

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse ensin tilausilmoitus ja myöhemmin tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruutusoikeuden käyttämisestä.
Mioona pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.

TOIMITUSAIKA

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu 1-3 arkipäivää tuotteiden maksamisesta.Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan sekä Mioonan facebook-sivuilla että jo tilauksen tehneille asiakkaille henkilökohtaisesti.

TOIMITUSTAPA

Toimitamme tilaukset pakettina, tilausta voi seurata lähetystunnuksella.

PERUUTMISOIKEUS

Kuluttajaasiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruuttamisoikeus. 14 vuorokauden peruuttamisaika lasketaan tilatun tavaran vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeus koskee vain Suomessa asuvia kuluttaja-asiakkaita.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa laatikossaan.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, myyjällä on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, myyjä voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Tavaran voi palauttaa postitse ja lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Postiennakkopalautuksia Mioona ei ota vastaan.

Palautusosoite:
Mioona

c/o Nettivarasto, Tiilenpolttajankuja 6,

01720 Vantaa

PERUUTUSILMOITUS

Tilauksen peruuttaminen tehdään ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla selkeällä tavalla myyjälle. Tavara on annettava postin kuljetettavaksi viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Oikeusministeriön vahvistaman peruuttamislomakkeen saa reklamaation yhteydessä Mioonalta.

Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei ole peruuttaminen. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme 15e käsittelykuluja.  Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Asiakas voi ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista sähköpostitse Mioonalle.

MAKSUN PALAUTTAMINEN

Asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Myyjällä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Maksamme palautettava maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

REKLAMAATIOT

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Mioonalle sähköpostilla tai kirjeitse. Käsittelyn helpottamiseksi toivomme, että ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta tehdään mahdollisimman nopeasti. Etämyynnin 14 vrk peruuttamissoikeus ei rajoita vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä myös reklamaatio postiin.

Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, Mioona vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Mioona vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

YLIVOIMAINEN ESTE, FORCE MAJEURE- TILANTEET

Mioona ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Mioonan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Mioona noudattaa verkkokaupassa velvollisuuksiaan niin nopeasti, kuin se on mahdollista otettuaan ensin yhteyttä asiakkaaseen ja varmistuttuaan, haluaako asiakas yhä vastaanottaa tilauksen.

ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

Sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

TIETOSUOJA

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Mioonan ylläpitämään asiakasrekisteriin, jonka tietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen. Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojalauseke on nähtävissä osoitteessa: https://www.mioona.fi/tietosuojalauseke/

Verkkosivustolla käytetään evästeitä. Evästeillä parannetaan ja nopeutetaan asiointia ja niitä voidaan käyttää lisäksi henkilökohtaisten tarjousten tekemiseen asiakkaille. Asiakas voi kieltää evästeiden käytön omasta verkkoselaimestaan.